חברים, סיפור אהבה: סרטי הידידים הרומנטיים של כל הזמנים

בחור פוגש בחורה, לכולם ברור שהם צריכים להיות ביחד והם? הופכים לידידים. אבל בעוד שבחיים האמיתיים הקשר ככל הנראה יישאר אפלטוני, על המסך זה כמעט תמיד נגמר בסיפור אהבה בלתי נשכח. מ"כשהארי פגש את סאלי" ועד "זאק ומירי עושים פורנו" – קבלו את סרטי הקולנוע שגרמו לנו להתאהב (ולפעמים לפתח תקוות שווא)

קרן בר לב | mako | פורסם 16:35 13.01.15 

הכינו את דלי הפופקורן, שימו את הסמארטפון במצב טיסה והזמינו הביתה את החבר או החברה הכי טובים שלכם למרתון סרטים, שבמקרה אתם גם מאוהבים בהם מעל הראש. במקרה הכי טוב, יתחיל כאן סיפור אהבה, במקרה הפחות מוצלח, ראיתם סרט מעולה. שנתחיל?

כשהארי פגש את סאלי

האם גברים ונשים יכולים להיות ידידים אפלטוניים? הקשר בין הארי (בילי קריסטל) וסאלי (מג ראיין) מתחיל בנקודת ההנחה שלא, מוכיח שכן ואז מנפץ את האשליה שוב. השניים נפגשים, הופכים לחברים הכי טובים, מבלים יחד ליל אהבים נואש וסהרורי שמותיר את שניהם מבולבלים. אבל רגע לפני שהכל נגמר, הארי מבצע את המחווה האולטימטיבית ורודף אחרי חברתו הטובה ביותר כדי לנשק אותה בערב הסילבסטר, ולתקן את הכל. אז מה למדנו? שיש נשים וגברים שלא יוכלו לעולם להיות בקשר אפלטוני, ושאתה לא באמת יכול להיות בטוח אם האישה שאיתך נהנית או סתם מזייפת.

רוצים לזכות בדייט מהסרטים? היכנסו

סלסט וג'סי לנצח

בדקות הראשונות של הקומדיה הרומנטית הזאת, אין לאף אחד ספק שג'סי (אנדי סאמברג) וסלסט (ראשידה ג'ונס) הם זוג נשוי ומאוהב שמשלים זה לזה את המשפטים ומתחזק ארסנל של בדיחות פרטיות. אלא שאחרי כמה דקות מתברר שהשניים בכלל פרודים ובדרך לגירושים, מה שלא מפריע להם להתגורר באותו בית, להתערב זה לזה בחיי האהבה ולגרום לכל חבריהם לקנא בזוגיות המושלמת שלהם. האם הידידות שאחרי הפרידה תוכל להצית מחדש את האהבה? כך או כך, זהו לא סיפור רומנטי כמו שכבר ראיתם בעבר.


500 ימים עם סאמר

במערכות יחסים חד צדדיות, לימדו אותנו להאמין שהגבר הוא זה שמעדיף לשמור על קשר לא מחייב ואילו האישה שואפת לזוגיות מונוגמית. ואז הגיעה סאמר (זואי דשאנל) והוכיחה לטום (ג'וזף גורדון לויט) ולכולנו שלא כל הנשים דומות – בעוד שהוא מחזר אחריה נואשות, היא מושכת אותו באף, מכנה אותו "ידיד" גם כשהיחסים שלהם גולשים למיטה ולא מוכנה להתחייב. תראו לנו ידידות שמצליחה לשרוד כל כך הרבה עליות ומורדות, ונראה לכם איך נראה לב שבור.

זמר החתונות

עיתוי הוא עניין של טיימינג, כמו שאומרים, והעיתוי של ג'וליה (דרו ברימור) ורובי (אדם סנדלר) לא יכול היה להיות גרוע יותר – הוא זמר חתונות, היא מלצרית באולם אירועים. הוא ננטש בחופה, היא מאורסת לבחור אידיוט ששם המשפחה שלו מתחרז עם שמה הפרטי. למרות ששניהם מתאהבים די מיד, שרשרת של אי הבנות וטראומות ממערכות היחסים הכושלות שלהם מונעת מהם להתאחד ולהבין שאהבה היא שיר לשניים, עד שבילי איידול נכנס לתמונה.

החתונה של החבר שלי

אתם אף פעם לא יודעים מה יש לכם, עד שאתם מאבדים את זה - וכדרכן של קלישאות, גם האמירה החבוטה הזו נכונה. במקרה של ג'וליאן (ג'וליה רוברטס), מדובר בחבר הכי טוב שלה, מייקל (דרמוט מלרוני), שאיתו קבעה להתחתן במידה ויגיעו לגיל 28 ועדיין יהיו רווקים. אחרי שנים שבהן היה מאוהב בה מעל הראש והיא לקחה אותו כמובן מאליו, ג'וליאן מוצאת עצמה מוזמנת לחתונתו של מייקל עם קימי היפה (קמרון דיאז) ופתאום מבינה שהחבר הכי טוב שלה הוא בכלל גבר חלומותיה. כמו חברה אמיתית היא מחליטה לעשות סבוטאז' בחתונה המתקרבת, אבל בסופו של דבר מבינה שעדיף לה להשקיע בידיד גיי שתמיד יהיה שם בשביל לסחוף אותה מהרגליים.

רוצים לזכות בכרטיסים להקרנת בכורה מיוחדת לגולשי mako?


קשר לא מחייב + ידידים פלוס

שתי הקומדיות הרומנטיות והקלילות האלה לא רק יצאו באותה שנה, אלא גם חלקו עלילה דומה מאוד ולמרבה האירוניה גם כיכבו בהן שני כוכבים שהפכו בסופו של דבר לזוג אוהבים – מילה קוניס ואשטון קוצ'ר. ב"קשר לא מחייב", קוצ'ר ונטלי פורטמן מנהלים יזיזות נטולת רגשות עד שרגשותיהם משתלטים עליהם, וב"ידידים פלוס" קורה בפחות או יותר אותו הדבר לקוניס וג'סטין טימברלייק. אז האם גבר ואישה לא מסוגלים לנהל רומן קליל בלי להתאהב? עד כה, המאזן הוא 2:0 לטובת האהבה.

זאק ומירי עושים פורנו

שני חברים טובים מכיתה א' שלא מצליחים לשלם שכר דירה מחליטים לצלם סרט פורנו חובבים כדי להרוויח כסף. מה כבר יכול להסתבך כאן? השניים (אליזבת' בנקס וסת' רוגן) דווקא מצליחים לשמור על מערכת יחסים קורקטית וחברותית, עד שהם מגיעים לשלב שבו הם אמורים לצלם סצנת סקס משותפת, כלומר לעשות את זה בפעם הראשונה מול המצלמות. בשלב הזה כל מי שמסביבם מבין שלא מדובר בחלטורה בלבד אלא באהבת אמת, עד ההפי אנדינג – ואנחנו לא מתכוונים לזה שתמצאו בדרך כלל בסרטים הכחולים.

מציאות נושכת

הרבה לפני הבעיות של האנה מ"בנות" וקארי מ"סקס והעיר הגדולה", היו נציגי דור האיקס טרוי (אית'ן הוק) ולליינה (וינונה ריידר). הם היו חברים טובים ושותפים תפרנים לדירה שלא ממש מימשו את המשיכה המינית הברורה ביניהם, מלבד לילה אחד בעבר הרחוק. אחרי שהיא מתחילה לצאת עם מייקל (בן סטילר) נוצר משולש אהבים מסובך שרק מבהיר לטרוי ולליינה שהם לא רק קול של דור שלם, הם גם ממש מתאימים זה לזה.