מוזיקה

אחרי הקריאה להפסקת אש: המתמודדת האירית מטפסת בטבלאות ההימורים

במבי ת'אג, המתמודדת האירית לאירוויזיון 2024, עלתה לחזרה עם איפור ובו המסר המוצפן "הפסקת אש" - וכעת מטפסת בטבלאות ההימורים ועוקפת את ישראל. תאג' שיתפה הערב באינסטגרם שהיא אושפזה ומחוברת לאינפוזיה אחרי שחטפה קלקול קיבה

ליאון קיכלר, מאלמו | mako | פורסם 16:03 04.05.24 | עודכן 22:58 04.05.24

אחרי המסר ה"מוצפן" נגד ישראל, המתמודדת האירית מטפסת בהימורים. במבי ת'אג, המתמודדת האירית באירוויזיון 2024 במאלמו, ניצבת כעת במקום השביעי בטבלאות ההימורים של התחרות האירופאית - וישראל, מתחתיה, יורדת למקום השמיני בטבלה.

אבל לא הכל חיובי אצלה, הערב היא שיתפה שנאלצה להתאשפז ולעצור את ההכנות: "היי חברים, ממש מצטערת אבל אני נאלצת לבטל את המפגש היום. נסעתי לבית החולים וחיברו אותי לאינפוזיה כי אכלתי צדפה מקולקלת. אני צריכה לנוח ולקחת יום חופש בשביל שאוכל להתאושש ולתת הופעה מרסקת שבוע הבא".

ביום רביעי האחרון הופיעה במבי ת'אג בחזרה שנייה לקראת התחרות. צופים חדי עין שמו לב לפרט מעניין באיפור שלה: רצף קווים ונקודות שמופיעים לצד עינה הימנית של הזמרת. מדובר בכתב אירי עתיק בשם Ogham ("אוגם"), ומי שישווה את הכתב על פניה של הזמרת לאנגלית, יבין שלמעשה המסר אותו בחרה להעביר הוא המילה Ceasefire, הפסקת אש. כידוע, מחאה פוליטית והתבטאויות פוליטיות אסורות מעל במת האירוויזיון. ישראל, כזכור, נאלצה לשנות את מילות השיר המקורי שהגישה, October Rain, לאחר שנתפסו ככאלה שעוסקות ב-7 באוקטובר.

בינתיים, למרות הירידה בטבלה, נראה שגולן עושה רושם חיובי מאוד על הגורמים הלא-ישראליים בתחרות. החזרה השנייה של עדן הסתיימה אתמול (שישי) בדמעות של התרגשות מצדה ובמחיאות כפיים של עובדי ההפקה במקום, לפי התאגיד. אנשי המשלחת הישראלית שנחתו עמה השבוע במאלמו שוודיה, מרוצים מאוד מהתוצאה.

"בדיוק סיימנו את החזרה השנייה שלנו כאן במאלמו"', מסרה אתמול גולן, "אני מוצפת ברגשות ולא יכולה לחכות להראות לכם את ההופעה הזו, שעבדנו עליה כל כך קשה בחודשים האחרונים. קשה לי להיות רחוק מהמדינה שלנו בזמנים הקשים האלו, אבל התמיכה שלכם נותנת לי את הכוח שאני צריכה כדי לתת את הביצוע הטוב ביותר בחצי הגמר. אוהבת את כולכם. שבת שלום".

למרות הרושם החיובי והחזרות המוצלחות, המתיחות בקרב המשלחת הישראלית עדיין גבוהה: לפני הטיסה למאלמו נפגשו עדן גולן ואנשיה עם אנשי שב"כ לצורך תדרוך, ובמהלך השבוע האחרון הודיעה המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) כי היא מחמירה את אזהרת המסע למאלמו והכריזה כי "קיים חשש מבוסס כי גורמי טרור יפגעו בישראלים שיגיעו לאירוויזיון".

בחודשיים האחרונים קיבלו עיריית ומשטרת מאלמו בקשות רבות להפגנות אנטי-ישראליות בעיר השוודית, כמחאה על השתתפות ישראל בתחרות בשל המלחמה המתמשכת בעזה. צפויות עצרות ענק נגד ישראל. מנגד, כצעד פרובוקטיבי נגד האוכלוסיה המוסלמית בעיר, קיבלה עיריית מאלמו גם בקשה למחאה בה יישרף ספר הקוראן, הקדוש לאסלאם.