יהדות
יח``צ: עטרה ישרים

אשם או לא אשם? 12 המושבעות בהופעת בכורה

בשבוע הבא תעלה מכללת אמונה בהופעת בכורה, את הקלאסיקה "12 המושבעות", הצגה מטלטלת אשר בוחנת את חפותו/אשמתו של בן אדם ומעלה שאלות של מוסר, צדק ולחץ חברתי

mako יהדות | פורסם 15:41 08.02.17 

"רצח מדרגה ראשונה הוא האשמה החמורה ביותר... עכשיו מוטלת עליכן האחריות לנסות להפריד בין עובדות לבדיה, אדם אחד מת, חייו של אחר תלויות בהחלטתכן". במשפט זה נפתח מחזה "12 המושבעות", עיבוד מחודש לקלאסיקה המפורסמת 12 המושבעים, שתעלה בשבוע הבא ע" מכללת אמונה, מכללה לאומנויות, עם הבמאית ריקי חיות שמשחקת ומביימת כיום בתיאטרון "תמונע".

ההצגה המטלטלת שבמרכזה 12 מושבעות המתקבצות יחדיו בחדר קטן וקלסטרופובי ביום קיץ חם, מאחורי דלתיים סגורות ללא קשר לעולם החיצון ועליהם למלא את חובתן האזרחית ולהכריע פה אחד בשאלת אשמתו או חפותו של נער מצוקה בן 18 הנאשם שדקר את אביו למוות. במפגש רווי יצרים, דעות קדומות , מאבקי כוח ולחץ חברתי צפים ועולים הקונפליקטים והפערים שבן אדם לחברו, בין ראיה סטיגמטית לראיה נכוחה, בין פופוליזם לאמת פנימית , בין רגש לשכל ובין אדישות לאנושיות. דרמה מרתקת העוסקת מעבר לשאלת אשמתו/ חפותו של הנאשם, בבחינת אלה האמורות לחרוץ את גורלו ולפסוק ללא משוא פנים ואת מערכת המשפט כולה.

טעימה מהחזרות:

מכללת אמונה היא מכללה אקדמית דתית להכשרת מורות, הממוקמת ברחוב דרך בית לחם שבשכונת בקעה בירושלים. המכללה מעניקה תואר ראשון בחינוך, אך ייחודה הוא בלימודי תעודה לאמנות, לימודי תיאטרון ועיצוב גרפי באווירה דתית ואמונית.